موضوع: چگونه توانستم دانشآموزان کلاس دوم را به درس قرآن علاقه مند سازم؟ |
کد مقاله : 1002-CNF |
نویسندگان |
سمیه محفوظی * دبیر معارف |
چکیده مقاله |
دوره ابتدایی یکی از مراحل اساسی آموزش رسمی است که پایه اساسی موفقیت دانش آموز در آینده بر محور آن می چرخد. معلم ابتدایی بر همین اساس باید بهترین ، جذاب ترین و کارآمدترین روش ها را به کار گیرد تا شوق یادگیری را در وجود کودکان نهادینه کند. دراین میان جایگاه آموزش قرآن بر کسی پوشیده نسیت. این نوشتار با هدف جذاب سازی کلاس قرآن کلاس دوم ابتدایی، انجام گردید. معلم در ابتدا با وضعیت بی نظمی، بی توجهی دانش آموزان به درس قرآن مواجهه شد. وی برای رفع مشکل با توجه به نظرایات متخصصان از روشهای فعال چون: بازی های کلاسی، روش نمایش، شعر خوانی، واگذاری مسئولیت به دانش آموزان، پخش قرائت قاریان قرآن و ... بهره برد. محقق برای اعتبار نتایج تحقیق و راه حل های پیشنهادی، از روشهای مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه استفاده نموده و دریافت که اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت ثمربخش بوده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش، آموزش قرآن، جذاب سازی کلاس، روشهای فعال آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده |