نگرش دبیران الهیات استان اصفهان به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی |
کد مقاله : 1021-CNF-FULL |
نویسندگان |
نوشین صابری *1، نجمه توکل2 1دبیر/اموزش و پرورش منطقه فلاورجان 2کارشناس ارشد آمار زیستی |
چکیده مقاله |
مقدمه:تحولات سریع اجتماعی و رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب تغییراتی در انواع فعالیتهای بشری ازجمله آموزش شده است. امروزه آموزشهای الکترونیکی در حال جایگزینی با شیوههای سنتی است و فضاهای جدید ارتباطی فراهمشده که میتواند فرایند یاددهی یادگیری را در خارج از کلاس ممکن سازد.تحقیقات نشان داد آموزشهای الکترونیکی دارای محدودیتهای خاص هستند و نمیتوانند کاملاً جایگزین آموزش سنتی شوند. باوجود مزایا و معایب، متخصصان سعی میکنند روشهای مختلف را ترکیب کنند. یادگیری ترکیبی با داشتن مزیتها و رویکردهای آموزشی، یک رویکرد مؤثر برای افزایش اثربخشی یادگیری میباشد. براین اساس مطالعه حاضر با هدف شناخت نگرش دبیران الهیات استان اصفهان نسبت به تدریس به روش نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی انجام گرفت. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی-توصیفی، کلیه دبیران الهیات استان اصفهان(40 نفر) به روش سرشماری موردمطالعه قرارگرفتند. ابزار اطلاعات دموگرافیک و نگرش (محقق ساخته) بود. دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در نرمافزار PSS 16 تحلیل شد. یافتهها: اکثر پاسخدهندگان زن(85%)، متأهل(5%/97)،دارای رده سنی50-40 (5%/67)، سابقه 30-25 سال (55%) و دبیران دوره متوسطه (90%) بودند. نگرش اکثر دبیران (70%) مثبت و میانگین نگرش 92/8±04/65 بود. بین نگرش با اطلاعات دموگرافیک به غیراز سن(038/0=P) رابطه معنیداری مشاهده نشد(05/0 نتیجهگیری: با توجه به نگرش مثبت دبیران الهیات به تدریس الکترونیکی ترکیبی، پیشنهاد میگردد اقدامات لازم جهت طراحی و حرکت به سمت اجرای نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی در آموزشهای دبیران متوسطه صورت گیرد |
کلیدواژه ها |
نگرش، دبیران الهیات، استان اصفهان، تدریس، آموزش الکترونیکی ترکیبی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |