طراحی واحد یادگیری درس۷ هدیه های آسمان پایه چهارم ابتدایی«نماز در کوهستان»
کد مقاله : 1031-CNF (R1)-FULL
نویسندگان
فاطمه سلیمانی *
دانشگاه پردیس امام جعفر صادق (ع)
چکیده مقاله
انسان در سنین کودکی، بیشترین انعطاف و ظرفیت را برای یادگیری دارد و شالوده وجودی فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد. هرآن چه که در این دوران به وی آموخته شود در مراحل بعدی زندگی مورد استفاده و تحلیل قرار می‌گیرد.
با توجه به اینکه هدف از خلقت انسان، قرب الی الله می باشد و این امر در سایه ی عبودیت و اطاعت از اوامر الهی محقق می گردد، هم چنین با توجه به فراهم بودن بستر آموزش و رشد شخصیت در دوران کودکی، از این رو یادگیری احکام عملی دین در دوران ابتدایی و کودکیِ یک فرد، از ضروریات زندگی دینی با سعادت اخروی در جامعه ی اسلامی محسوب می شود.
با توجه به اهداف مذکور، در این پژوهش، سعی بر آن شده تا با طراحی واحد یادگیری برای درس۷ هدیه های آسمان چهارم ابتدایی«نماز در کوهستان»، جهت گسترش افق دید معلم نسبت به تدریس این درس و افزایش مشارکت و یادگیری دانش آموزان، زمینه ای کاربردی مهیا گردد.
روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع طراحی واحد یادگیری است. شیوه گردآوری اطلاعات، مبتنی بر نظر اساتید و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت است. بر اساس نیازسنجی، موضوع نماز و اهمیت آن برای طراحی واحد یادگیری انتخاب گردید. و در پایان تلاش شد تا دانش آموز با مفهوم نماز و احکام آن به صورت اصولی، کاربردی و عملیاتی آشنا گردد.
کلیدواژه ها
نظام آموزشی، طراحی واحد یادگیری، هدیه های آسمان، چهارم ابتدایی، نماز
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر