اثر بخشی آموزش تولید محتوای الکترونیکی بر انگیزش تحصیلی و یادگیری مفاهیم دینی در دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی
کد مقاله : 1042-CNF-FULL
نویسندگان
مرضیه زمانیان *
دانشگاه آزاد نجف اباد
چکیده مقاله
هدف این پژوهش، تأثیر آموزش تولید محتوای الکترونیکی بـر انگیـزش تحصـیلی و یـادگیری مفـاهیم دینی در دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان نجف آباد بود. ایـن تحقیـق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ شیوة اجرا، شبه تجربی از نوع پیش آزمون−پس آزمون بـا گـروه کنترل می باشد. جامعة آماری شامل کلیه ی دانش آموزان پسر پایة چهارم ابتدایی بودند که از بین آنها 50 دانش آ موز، با روش نمونه‌گیری هدفمند و به طور تصادفی و برابر به گروه آزمایش یا کنترل تخصیص یافتند. پیش از شـروع مداخلـه، آزمـون محقـق سـاخته یادگیری مفاهیم دینی (شامل اعتقادات، احکام و اخلاق) و مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر، برای هر دو گروه به عنوان پیش آزمون اجرا شد. سپس متغیر مستقل (تولید محتوای الکترونیکی آموزش مفاهیم دینی ) در هشت جلسه (یک ساعته) بر روی گروه آزمایش اجرا و گروه کنترل با اسـتفاده از روش سـنتی آموزش دیدند. پس از پایان آموزش ها، آزمون هـای بـالا دوبـاره بـرای هـر دو گـروه بـه عنـوان پس آزمون، اجرا شد. داده های گردآوری شده از طریق آمار توصـیفی و اسـتنباطی (آزمـون تحلیـل کوواریانس) تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات انگیزش تحصیلی (درونـی و بیرونی) و یادگیری مفاهیم دینی در بین دانش آمـوزان دو گـروه تفـاوت معنـا دار وجـود دارد(.0/05
کلیدواژه ها
دانش آموزان پسر پایه چهارم. ،تولید محتوای الکترونیکی، انگیزش تحصیلی، مفاهیم دینی.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر