راهبر های تدریس در آموزش الهیات با توجه به روش های مختلف تدریس
کد مقاله : 1066-CNF
نویسندگان
معصومه قاسمی *، آتیه وزیری جمیل
دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه
چکیده مقاله
هدف هر نظام آموزشی ، ارائه آموزش موثر و هدفمند برای ارتقای یادگیری در دانش آموزان است . از عوامل اصلی که در طراحی و تنظیم
نظام آموزشی به میزان قابل توجهی باید مد نظر قرار گیرد پیش بینی راهبرد های آموزشی و یادگیری معنا دار در تمام سطوح آن است . بعضی
از طراحان و حتی معلمان بین این دو تفاوتی قائل نمی شوند به همین دلیل کارایی آموزش آن ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد آموزش
بدون طراحی اهمیت ندارد و اگر ممکن شود کارایی الزم را ندارد چون طراحی و راهبرد های آموزشی است که هدف و محتوای معین را
مشخص و روشی که باید به کار گرفته شود را تعریف می نماید راهبرد های آموزشی یکی از هدف های مهم و اساسی در فرایند طراحی به
شمار می رود زیرا تعیین کننده ی نوع وظایف معلم و زمینه ساز فعالیت های آموزشی در کالس درس است . اما به نظر می رسد در کنار تمام
متغیرها و عوامل ذیریط یکی از دالیل غیر اثربخش بودن محتواهای آموزشی در مدارس ، به خصوص در آموزش الهیات استفاده ی مکرر از
روش های سنتی است در این مقاله که با روش تحلیلی و کیفی و با رویکرد توصیفی تدوین شده اشت ضمن پرداختن به روش های موثر و نقد
و بررسی آن ها به مهم ترین روش ها و راهبردها پرداخته می شود. تا با شناسایی بهترین روش موثر از بهترین الگو و راهبرد ها استفاده شود.
کلیدواژه ها
راهبردهای آموزشی ، روش تدریس ، محتوا ، آموزش
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر