طراحی ابزار آموزشی نوین با رویکرد یادگیری خودراهبر در دروس هدیه های آسمان و قرآن دوران ابتدایی |
کد مقاله : 1083-CNF-FULL |
نویسندگان |
حسین تیموری جروکانی *1، مجید نقیه2 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان، پردیس شهید باهنر 2ایران.اصفهان.دانشگاه فرهنگیان.پردیس ش.باهنر اصفهان.گروه علوم تربیتی. |
چکیده مقاله |
اهمیت و نقش ابزار آموزشی از یک طرف و افزایش روزافزون آنها از سوی دیگر، ایجاب می کند تا معلمان و دانشجومعلمان، با طراحی و ساخت ابزار آموزشی به عنوان مکمل آموزش آشنا شوند. این پژوهش بر آن است تا با ژرف نگری، ابزار آموزشی طراحی شده را برای دروس هدیه های آسمان و قرآن دبستان معرفی کند. از آنجایی که تعداد، کیفیت و تنوع ابزار ساخته شده در این دو درس نسبت به دروس دیگر کمتر است، در این پژوهش پس از بررسی نمونه های زیادی از ابزار آموزشی داخلی و خارجی و با الگوگیری و اصلاح نقاط قوت و ضعف آنها، ابزارهایی طراحی شد که می توانند به عنوان یک بسته آموزشی، مفاهیم را به فراگیران بهتر انتقال داده و در ضمن کار، آنان را مورد ارزیابی قرار دهند. ابزاری جدید، مناسب و همه جانبه که می تواند به وسیله معلمان، دانش آموزان و خانواده ها مورد استفاده قرار گیرند. روش تحقیق در این مقاله از نوع اکتشافی است و این روش برای پاسخ به سوالاتی در خصوص به کارگیری ابزار آموزشی در یادگیری خودراهبر مورد استفاده قرار گرفت. |
کلیدواژه ها |
آموزش ابتدایی، ابزار آموزشی ، قرآن، هدیه های آسمان، یادگیری خودراهبر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |