بررسی راهبرد های تدریس موثر در آموزش الهیات |
کد مقاله : 1089-CNF |
نویسندگان |
فاطمه فراهانی * دانشگاه پردیس فرهنگیان حضرت معصومه قم |
چکیده مقاله |
اولین و مهمترین مسئله در امر هدایت نوجوان و جوان شناخت و با آگاهی از مقتضیات سنی آنهاست که دریابیم چه می گوید و چه می خواهد و از آنجا که همه ی روانشناسان بین بلوغ و جهش ناگهانی احساسات مذهبی رابطه ای قائل شده اند. در این مقاله سعی بر این شده است که روش هایی برای تدریس مؤثر در آموزش الهیات یا درس دین و زندگی در مقطع متوسطه ی دوم ارائه شود زیرا یکی از درس های مهم و اساسی در این دوره ی سنی درس دین و زندگی است که هم زبان دین ماست و هم آموزه ها و مفاهیم و مطالب این کتاب اگر در این سن به خوبی به دانش آموزان آموزش داده شود زندگی دنیوی و اخروی آنان دگرگون خواهد شد و جامعه و شهر آنان، مدینه فاضله و شهر آرمانی خواهد شد. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی به اصول و راهبردهای موثر در آموزش الهیات پرداخته ایم. |
کلیدواژه ها |
آموزش الهیات، روش تدریس، انگیزه، آموزش. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |